Tapahtumat ja uutiset

Sydämellisesti tervetuloa juhlaan!

Siilinjärven Vanhus- ja vammaisneuvosto

HUOM! HOMMA HOITUU BROADWAY-MUSIKAALIN ESITYS SIIRTYNYT

Siilinjärven Invalidien teatterimatka Kuopion kaupunginteatteriin Homma hoituu Broadway-musikaalin siirtyy ensi vuoden alkuun eli la 20.1.2024 klo 13.00, esityksen kesto n. 2 h 30 min.

Lipun maksaneet saavat lipun Eijalta ennen näytöksen alkua teatterilla tai halutessaan etukäteen, Eijan p. 040 527 3179.

Tervetuloa mukaan!

Peli iltapäivän mainos
Vanhustenviikon ohjelma

Pohjois-Savon Invalidiyhdistysten yhteinen syyspäivä ke 30.8. klo 10.00 -16.00 Rytkyn leirikeskuksessa os. Rytkynrannantie 16, 70800 Kuopio.

OHJELMA:

* Tulo- ja lähtökahvit, lounas

* Vanhus- ja vammaisasiahenkilö Laila Hytönen kertoo terveisiä hyvinvointialueelta ja
vammaisneuvostosta

* Hyvän mielen kisailu (frisbee golf, puhallus- ja tarratikka, hernepussin heitto) ja palkintojen jako. Sateen sattuessa olemme liikuntahallissa.

Ilmoittautumiset 18.8. mennessä Riitta Vauriolle 044 288 4648, vaurioriitta@gmail.com . Ilmoitathan samalla erityisruokavaliot.

Tapahtuman omavastuu 10 €/hlö maksetaan 18.8. mennessä omaan yhdistykseen.

TERVETULOA MUKAAN!

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA

Yhdistyksemme järjestää frisbeegolf-tapahtuman uusille ja entisille jäsenille perheineen ke 7.6. klo 17.00-20.00 Kunnonpaikan kodalla os. Jokiharjuntie 3, Vuorela.

Tarjolla on mm. makkaranpaistoa ja kahvit, arpajaiset, puhallustikka- ja boccia-kilpailuja sekä  frisbeegolfin ohjattua harjoittelua klo 17.00-17.45 välisenä aikana, joten tulethan ajoissa paikalle!

Tule mukaan viettämään kesäistä iltaa ja tutustumaan mielenkiintoiseen frisbeegolf-lajiin ja yhdistyksen toimintaan sekä yhdistyksen toimihenkilöihin!

Ilmoittautumiset ja ruoka-aineallergiat 1.6. mennessä Eijalle 040 527 3179.

TERVETULOA!

Siilinjärven Invalidit ry:n hallitus

Siilinjärven Invalidien Helppo liikkua- viikon tapahtuma lapsille ja nuorille

Siilinjärven Invalidit Ry:n esteettömyystoimikunta ja Siilinjärven kunta järjestävät tiistaina 23.5. klo 17-19 Siilinlahden koulun piha-alueella ja liikuntasalissa kaikille avoimen liikuntatapahtuman, jonka teemana on leiki ja harrasta liikkuen.

Tapahtumassa on mm. temppurata ja erilaisia pelejä. Mukana menossa myös pellet Bing ja Bong sekä Respectan edustaja esittelee lapsille ja nuorille suunnattuja liikkumisen apuvälineitä arkeen ja vapa-aikaan mm. kolmipyöriä testattavana.

Kansainvälistä esteettömyys- ja saavutettavuuspäivää (GAAD) vietetään vuosittain toukokuussa ja tänä vuonna sitä vietetään to 18.5.. Jokaisella vammaisella lapsella ja nuorella on oikeus ja pitäisi olla myös mahdollisuus päästä leikkimään, liikkumaan ja harrastamaan omien rajoitteiden ja voimavarojen sallimissa rajoissa.

Tervetuloa leikkimään ja liikkumaan!

Pieksämäen Veturitori täyttyy messuosastoista 21.-22.4.2023 välisenä aikana. Elämää Omin Voimin-Messut kiinnostavat laajalla, koko Itä-Suomen alueella.

Näytteilleasettajia on n. 40 osaston verran, josta olemme todella ylpeitä!

Esteettömästi - saavutettavasti samassa rakennuksessa:

• Ravintola Ukko Bistrossa Messu-lounas klo 10:30-14:00 hintaan 11,90 €, Messupulla ja kahvi 5 €

• Otto-Pankkiautomaatti rakennuksen ulkopuolella

• Tavaratalo Prisma, Pieksämäen YkkösApteekki, Lähi-Tapiola, Musti ja Mirri

• WC/Saniteettitilat

• Messuisäntänä ja -juontajana toimii TV:stä tuttu Pehtoori Terho Häkkinen.

• Elokuvanurkkauksessa ”Sokea mies, joka ei halunnut nähdä Titanicia”-elokuva. Kansainvälisesti palkittu päähenkilö Petri Poikolainen nyt tavattavissa.

• Lauantaina yleisöä viihdyttää klo 13:00 Sote-palvelujen suurkuluttaja Tyyne Kettunen Siilinjärveltä

* Invalidiliiton tj. Janne Juvakka vierailee myös messuilla lauantaina.

Molempina päivinä tietoiskuja ja ohjelmaa esiintymislavalla.

Messujen avauksen suorittaa Pieksämäen kaupunginjohtaja Ulla Nykänen.

Esillä mm. kuulo-, näkö- ja kommunikoinnin apuvälineitä, tietoa asunnon muutostöistä, autojen ja liikkumisen apuvälineitä, yrityksiä ja yhdistyksiä.

Toivotamme kaikki Itä-Suomen yhdistykset ja muut vieraat lämpimästi ja esteettömästi tervetuloa!

Siilinjärven Invalidien jäsenillä on mahdollisuus lähteä Pieksämäen Elämää omin voimin Esteetömyysmessuille bussilla, joka kulkee Kiuruvesi-Iisalmi-Lapinlahti-Siilinjärvi-Kuopio-Pieksämäki reitin ja takaisin. Bussiin pääsee mukaan tuon linjan varrelta.

Omavastuu on 20,00 €. Messuille on vapaa pääsy, mutta ruokailut tms. on järjestettävä itse.

Ilmoittautumiset viimeistään 4.4.23 0509117481 / Ninni Rönkönharju

Tervetuloa mukaan!